2009. június 23., kedd

Dél Dalmácia - Molunat

Horvátország és dél Dalmácia legdélibb nyaralóhelye Molunat, amely egy gyönyörű és picinyke, eldugott kis halászfalu.
Itt nincsenek hotelek, a békés, családias hangulatú kis faluban, csak magánházaknál, vagy kempingekben találhatunk szállást.

Molunatnak két része van, egy kisebb és egy nagyobb öblöcske, melyek közrefognak egy nagyobb nyúlványt. Mindkét öböl partjáról lélegzetelállító kilátás nyílik a tengerre, a kristálytiszta vízre. A nagyobb öböllel szemben, akár úszással is elérhető távolságban egy nagyobb és egy kisebb szigetecske van, melyek biztosítják az öböl védettségét, nyugodtságát.

Tengerpartja általában sziklás, de Molunat központja, a nagyobb öböl közepén homokos strandja is van, s találunk egy kavicsos strandot is, ahogy beérünk a településre, így a kisgyermekes családoknak, vagy az úszni nem tudóknak is teljesen megfelelő. A kristálytiszta víz mélysége az öbölben fokozatosan nő, de legmélyebb pontja sem lehet több 6-8 méternél.
A sziklás vízben egy-két nagyobb sziklára fel is mászhatunk, s talán még megtalálhatjuk az egyiken az ugródeszkát is.

Ha viszünk magunkkal maszkot és légzőcsövet, akkor sokféle élőlénnyel találkozhatunk a víz alatt.
Gyönyörű, vörös tengericsillagokat, tengeri sünöket, tarisznyarákokat, polipokat, tűhalakat, a fenéken úszkáló lepényhalakat és sok más halfélét figyelhetünk meg karnyújtásnyi távolságra.

A kicsinyke kis településen van egy bolt, egy posta, egy búvárbázis és egy-két vendéglátó hely. Öt kemping várja a sátorozni, lakókocsizni vágyókat, ebből 3 nagyobb, 2 pedig magánházak kertjében van.
Bérelhetünk csónakot, vízibiciklit, kerékpárt, vagy akár hajóútra is elmehetünk a szigetek körül, vagy a távolabbi, még elhagyatottabb partszakaszokra.
Megközelítése saját autóval ajánlott, hiszen akkor szabadon közlekedhetünk a szomszéd városokba is, s a nagyobb bevásárlásokat is legalább Cavtatban érdemes megejteni.
Benzinkút Dubrovnik felé a legközelebbi útbaeső településen van (Gruda 12 km), a főút mentén.
A dubrovniki repülőtér (Cilipi 20 km) közel van, így akár taxival is rövid idő alatt elérhetünk Molunatba.

Molunat dél dalmácia csendes, nyugodt nyaralóhelyei közé tartozik, itt egyáltalán nem jellemző a nyüzsgő turista zsongás. Mindenkinek, aki szeretne eltölteni egy-két hetet egy békés, csodaszép helyen, megfelelő lehet.

Ugyanakkor látnivalók és éjszakai élet is van a közelben, hiszen nincs messze Dubrovnik (43 km), Cavtat (15 km), vagy akár Montenegróba (15 km) is átugorhatunk szétnézni (Herceg Novi, Kotori-öböl csodaszép).

Aki egyszer eljött erre a csodaszép helyre, biztosan visszatér még, mert visszahúzza a szíve ebbe a békés paradicsomba.

Szálláshelyek: apartmanok és kempingek: Adriatic I-II. vagy Monica

Molunat - rák

Molunati naplemente - kis öböl

Dél Dalmácia - Molunat - kristálytiszta tenger

Molunat központ - homokos strand, posta, bolt, kikötő

Dél Dalmácia - Molunat látképe

Dél Dalmácia - Molunat öböl

Dél Dalmácia - Molunat térkép

Dubrovniktól Montenegróg

Molunat - térkép

1. Mi is voltunk itt, tényleg nagyon szép hely! :-)

2. Mi is, még 2006-ban négy autóval, plusz repülővel még páran.

Felejthetetlen, és biztosan visszamegyünk!

3. en is voltam egy parszor,,,eloszor a szuleimmel986 ban...nagyon szep hely es azota is szivesen terek vissza.a naplemente itt lelegzet elallito....hmm jovore is megyek!